Home Trademarketing

Trademarketing

Met behulp van Trademarketing kunt u uw omzet en winst cijfers met handige technieken zien stijgen. De klant is koning en dat wilt u laten zien. De consument moet door uw winkel en verkoop strategie aangetrokken worden, waarnaast specifieke producten uitnodigen om over te gaan tot een aankoop. Ook het onderhoud van een relatie met een belangrijke klant is van levensbelang voor uw onderneming. Klantvriendelijkheid en het verbeteren van die relatie is dan ook een must. Met Trademarketing kunt u via verschillende vormen van management en merchandising uw producten en diensten aanbieden met stijgende verkoop cijfers. Trademarketing gaat daarbij dan ook in op het waarom producten goed worden verkocht, hoe u meer producten per consument per keer kunt verkopen en hoe u met die klanten een langdurige relatie kunt onderhouden.

Categorie management

Voor de afzet van uw product binnen een afzetmarkt en gebied dient u rekening te houden met concurrenten en vergelijkbare producten. Het is daarbij van belang om te weten waarom uw product juist goed of minder goed in de markt doet. Daartoe dient u een cycle analyse van de gehele product categorie te doen om zo te achterhalen waarom concurrenten betere verkoopcijfers bij vergelijkbare producten laten zien. Daar kunt u als ondernemer van leren, en uw voorkoop strategie op aanpassen. Zodoende kunt u met een nieuwe strategie de nieuwe doelstelling behalen door meer afzetmarkt aandeel naar u toe te halen. Het is uiteraard zo dat u daarbij rekening moet houden met de concurrent aangezien deze zijn producten ook aanpast aan de nieuw ontstane situatie. Via categorie management ontwikkelen uw strategieen en tactieken eveneens continu.

Account management

U heeft een of meerdere grote klanten die continu uw product of dienst nemen, juist vanwege de interessante prijs kwaliteit verhouding. Dit is dan ook een belangrijke klant en dus dient effectief account management toegepast te worden om de relatie met deze belangrijke klant(en) in stand te houden. Op- en aanmerkingen op de geleverde dienst of product dienen dan ook snel en adequaat zonder twijfel opgelost te worden. Daarnaast is account management ertoe ingesteld om de relatie met de klant eveneens te verbeteren. Kwaliteit en klant tevredenheid zijn daarbij dan van essentieel belang, om zo voor uw onderneming een continu afzetmarkt bij een grote klant te behouden.

Visual merchandising

De verkoop van producten in een winkel heeft te maken met hoe de winkel is ingedeeld. De consument dient namelijk gestimuleerd te worden om naast de gewone aankopen van elke dag, aanvullende aankopen te doen. Visual merchandising tracht middels handige technieken en indeling van de winkel per product categorie de producten en koopwaar extra onder de aandacht te brengen. Ook strategisch opgestelde producten met demonstraties en goed uitgelichte producten maken dan ook dat de verkoop cijfers binnen uw winkel drastisch stijgen. U voert de winkel en onderneming uiteraard met een winst doelstelling en daartoe is visual merchandising onontbeerlijk.

Totale aanpak middels Trademarketing

U wilt uw afzetmarkt vergroten door actief de afzetmarkt van uw producten en diensten te onderzoeken. Effectieve Trademarketing maakt dan ook dat u uw afzetmarkt aandeel ziet groeien door de toepassing van handige management technieken. U wilt meer verkopen en meer afzetten om zo een betere bedrijfsresultaat te laten zien. Dit doet u op een concrete manier door de inzet van Trademarketing waarbij de belangen van u als onderneming, winkelier of retail aanbieder voorop worden gesteld. Middels product verkoop optimalisatie kunt u uw verkoop cijfers maximaliseren. Neem dan ook Trademarketing ter hand om zo uw economisch belang te vergroten.